Washion

Washion

DIY -Henna készítés házilag

2015. október 09. - Amiable

Sziasztok!

Mostanában sokat gondolkodtam a hennán: nagyon megtetszett és szerettem volna kipróbálni, de saját kezűleg. 20151002_134831.jpgAz elején leszögezném, hogy nem vagyok hennára szakosodva, elképzelhető, hogy követtem el hibákat: ez csak útmutatás annak, aki még sosem csinált hennát.

A hozzávalókat a Cosmio Natúrkozmetikai Szakáruházból szereztem be. Nagyon gyorsak voltak, a megrendelés után fél nappal értesítettek, hogy mehetek a termékekért (mert a személyes átvételt választottam). Az üzlet Életfa Natúrportéka néven fut Budapesten, a Forint u. 4. szám alatt. Nagyon kedves kis környék, a Szél Kálmán tértől 5 percre. Nagyon kedvesek voltak a kiszolgálók és az üzletben is valami hihetetlenül jó illat volt.

A hennát egy lezárt, átlátszó tasakban kaptam. Szerintem nagyon praktikus, mert ha nem használod, még vissza tudod zárni és elrakni. A levendula illóolajat viszont iszonyú aranyos kiszerelésben kaptam. A külseje egy bordós-sárgás, virág-mintájú és kör alakú doboz, ami valami eszméletlen szép és ezt felnyitva találjuk meg az illóolajat. Nagyon édes és kedves megoldás.

Én kettőt rendeltem belőle, de higyjétek el, egy is bőven elég...:)20151002_134816.jpg

Mindenki máshogy készíti el a hennát, nekem ez a "recept" vált be:

  • 1 púpozott evőkanálnyi henna
  • 1 citrom leve
  • 1 kis kanál kávé (sötétíti a színt)
  • 1 evőkanál cukor
  • 30 csepp levendula illóolaj

Henna elkészítése:

Szitáld át a hennát egy tálba (én ezt a szép zöldet választottam), majd keverd össze a cukorral, a kávéval és a citrommal (ha túl sűrű higíthatsz még rajta). Csepegtesd bele az illóolajat és keverd el. Elvileg fogkrém állagú kell, hogy legyen, hát én ezzel a kifejezéssel eléggé hadilábon állok, úgyhogy szerintem 20151002_135400.jpgilyen félig-folyékony, félig-ragadós a nyerő. :)

(Én kicsit többet csináltam mint kellett volna, de nektek helyesen írtam le a receptet.)

Ezt követően hagyni kell állni 5-6 órán át, de én egész éjjelre hagytam és szerintem jó döntés volt. Bár az éjjel kicsit megkeményedett, felkeverve teljesen használható volt.

Celofánból készíthetünk tölcsért vagy kifejezetten henna tölcsért is kaphatunk boltban, én viszont az ecsetes megoldást választottam (legközelebb viszont kipróbálom a tölcsérest). Különböző méretű ecseteket használtam és igazából a20151003_101200.jpg legvékonyabb vált be, de mindegyikkel lehet szép mintákat festeni.

Az első próbálkozások nekem sem sikerültek úgy, mint a mesében, de aztán csak belejön az ember. Fontos még, hogy miután elkészült a minta a bőrödre, 5-6 óráig rajta kell hagyni. Minnél tovább hagyod rajta, annál élénkebb lesz a színe (vízzel nem érintkezhet, mert halványítja!). Ellenben citromos-cukros keverékkel "itatni" szabad, a bőrödön lévő mintát (én ezt nem csináltam).

Ezt a Jin-Jang jelet sikerült festenem a karomra, de sajnos csak 2-3 óráig hagytam fent, így elég halvány lett és a képen sem igazán látszik. A lábamra csinált mintát 5 óráig hagytam fent és az igazán szép élénk lett és egy hét után is élénken látszik, míg ez a Jin-Jang jel elég halvány (de látszik még).

INFOBOX:

Hennapor: http://webshop.cosmio.hu/szaritott-novenyek/80-henna.html?search_query=henna&results=3

Levendula illóolaj: http://webshop.cosmio.hu/illoolajok/225-levendula-illoolaj-bio.html

A bejegyzés trackback címe:

https://washion.blog.hu/api/trackback/id/tr487893982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása